SEO-optimering af hjemmeside

Kom til tops på Google
Indhent tilbud

Google

SEO-optimering til Google

SEO-optimering er en efterspurgt vare blandt mange danske virksomheder, og det er der god grund til. Undersøgelser viser, at langt størstedelen af alle søgninger foregår via Google, og samtidig er det de organiske søgeresultater (dem du finder på en Googlesøgning under annoncerne), der står for langt størstedelen af den trafik, der ledes ind til en hjemmeside.

Hos King Content har vi specialiseret os inden for SEO-optimering til Google, fordi det er den søgemaskine, som langt de fleste danskere benytter sig af. Derfor er det også her, det største potentiale til at få flere besøgende på hjemmesiden og i sidste ende også flere kunder ligger.

Vi er specialister i SEO-optimering af hjemmeside. Vi har mere end 10 års erfaring inden for faget fra en række af landets førende bureauer, og vi har i løbet af årene skabt vækst og gode placeringer på Google for hundredvis af små og mellemstore virksomheder.

5 fordele ved at vælge vores firma til SEO-optimering

Vi tilbyder: 

  1. Ingen lange kontrakter eller bindingsperioder
  2. Ingen begrænsninger i forhold til antal søgeord
  3. Hurtig levering
  4. Bredt branchekendskab
  5. Indgående viden om hvordan Google tildeler placeringer.

 

Mere end 10 års erfaring inden for SEO

10

Tekster skrevet

Forskellige brancher

%

Kvalitet

Hvad betyder SEO-optimering?

Ordet SEO-optimering bliver typisk brugt i stedet for søgemaskineoptimering. Faktisk er ”SEO-optimering” en forkert betegnelse, fordi det betyder ”søgemaskineoptimering-optimering”, idet ”SEO” er en forkortelse for Search Engine Optimization, der på dansk oversættes til søgemaskineoptimering.

På trods af at det faktisk er forkert at bruge ordet ”SEO-optimering”, så er det et velkendt ord i branchen, fordi det er meget nemmere at både sige og skrive end ”søgemaskineoptimering”. Derfor bruger vi også ordet her på vores hjemmeside.

Hvad er SEO-optimering?

SEO-optimering er som nævnt blot et andet ord for søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering handler om, hvordan man kan optimere sin hjemmeside til Google, så man kan blive vist i søgeresultaterne.

SEO-optimering – hvordan?

Hvordan laver man så egentlig SEO-optimering på sin hjemmeside? Det kan man gøre på flere forskellige måder. Der findes både såkaldt onpage optimering og offpage optimering.

Onpage SEO / SEO-optimering af hjemmeside

Onpage SEO er den SEO-optimering, der foregår direkte inde på din hjemmeside. Det dækker typisk over:

Offpage SEO / den ”usynlige” SEO-optimering

Offpage SEO er den SEO-optimering, man ikke kan se med det blotte øje. Det er en optimering, der foregår ”bag om hjemmesiden”, og denne del består som udgangspunkt af:

  • Teknisk SEO-optimering
  • Linkbuilding.

SEO

Hvorfor vælge os?

+10 års erfaring ✓

Vi har mere end 10 års erfaring inden for online marketing, herunder særligt SEO, fra en række af landets førende bureauer.

Bredt branchekendskab ✓

Vi har i løbet af årene oparbejdet et utroligt bredt branchekendskab, hvilket betyder, at vi kan skrive tekster for enhver branche.

Hurtig levering ✓

Hos os slipper du for at vente længe på dine tekster. Vi tilbyder en hurtig levering på 1-4 hverdage, og du får altid en forventet deadline.

Intet fast abonnement ✓

Vi har intet fast abonnement, idet vi arbejder fra opgave til opgave. Det betyder, at du kan prøve os af, uden at det kommer til at koste en formue.

Ingen binding ✓

Da vi ikke har noget fast abonnement, har vi heller ikke nogen kontrakt eller bindingsperiode. Du kan derfor trygt prøve os af for en enkelt opgave.

Ingen begrænsninger ✓

Hos os er der ingen begrænsninger, når det kommer til antal søgeord. Du kan få lige så mange søgeord, du vil, men vi anbefaler max 2-3 søgeord pr. tekst.

SEO-optimering for begyndere

Mange nybegyndere inden for SEO starter med at prøve at lave arbejdet selv. Typisk for at spare nogle penge, fordi SEO-optimering af hjemmeside kan være dyrt, men også fordi mange tænker, at det er forholdsvist lige til at gå til.

Der findes dog ikke en decideret opskrift på SEO, der giver et perfekt resultat hver gang, og det er her, mange bureauer som os selv har en fordel, fordi vi har erfaring med, hvad der virker for hvilke brancher. Der er nemlig stor forskel på, hvor meget SEO-optimering der skal til for at få de ønskede resultater alt afhængigt af, hvilken branche du er i, og hvor meget SEO dine konkurrenter får lavet. Samtidig har vi også adgang til de rette værktøjer som for eksempel Ahrefs og Semrush.

6 konkrete SEO-optimering tips

Hvis du alligevel godt kunne tænke dig selv at prøve kræfter med SEO-optimering af hjemmeside, så har vi samlet 6 konkrete tips til, hvordan du kan komme godt i gang:

  1. Skriv relevante tekster til din hjemmeside, der overordnet set handler om det produkt eller den ydelse, du tilbyder
  2. Jo længere tekst du kan skrive, desto bedre – så længe indholdet er relevant
  3. Brug de søgeord i teksten, du gerne vil findes på
  4. Husk forsiden
  5. Tænk over, hvordan du kan skabe værdi for læseren
  6. Gør som dine konkurrenter – og gerne lige en tand bedre

Nedenfor kan du finde en uddybet beskrivelse af hvert punkt.

Tips

Guide til SEO-optimering af hjemmeside

1. Skriv relevante tekster til din hjemmeside

Det absolut vigtigste element i forhold til SEO-optimering af hjemmeside er teksterne. Derfor gælder det om at skrive gode tekster, der er optimeret til Google. Den bedste måde at gøre det på er ved at skrive tekster til din hjemmeside, der er relevante for besøgende på din hjemmeside, og som samtidig handler om det produkt eller den ydelse, du tilbyder.

2. Jo længere tekster, desto bedre

Når det kommer til tekstindholdet på din hjemmeside, så gælder devisen ”jo længere, desto bedre”. Jo længere tekst du kan skrive, desto bedre vil det være for din SEO-optimering. Men her er den gyldne regel, at du ikke skal blive ved med at skrive teksten længere, hvis du er løbet tør for relevant information.

3. Brug de søgeord i teksten, du vil findes på

Når du skal skrive SEO-optimerede tekster, gælder det om at tilføje de ord til teksten, som du gerne vil opnå bedre placeringer på Google på. Ved at tilføje disse ord fortæller du Google, at din hjemmeside er et relevant match, når der bliver lavet en Googlesøgning på det pågældende ord.

4. Husk forsiden

Mange glemmer forsiden, og ikke mindst søgeord til forsiden, når de skal lave SEO-optimering, og det er en stor fejl. Faktisk er forsiden den side på din hjemmeside, der automatisk vil have allermest værdi i Googles optik, og derfor bør du altid huske at optimere din forside til ord, du gerne vil findes på.

Vi anbefaler, at du matcher din forside med den faggruppe, du befinder dig inden for. Er du tømrer, kan søgeordet for eksempel være ”tømrer” eller ”tømrerfirma”, og er du coach, kan søgeordet for eksempel være ”coach” eller ”coaching”. Tag udgangspunkt i, hvad du selv ville søge på, hvis du var en potentiel kunde.

5. Skab værdi for læseren

SEO-optimering handler primært om at opnå bedre placeringer på Google, så man kan få flere potentielle kunder til at besøge hjemmesiden, men det endelige mål er at få flere nye kunder. Derfor er det en rigtig god ide at tænke over, hvordan du med dine tekster kan skabe værdi for læseren, så vedkommende ikke klikker sig væk fra din hjemmeside igen med det samme.

Dette kan du i høj grad gøre ved at skabe relevant indhold og ved at beskrive, hvorfor man som kunde lige netop skal vælge dig og din virksomhed.

6. Gør det samme som dine konkurrenter – bare bedre

Fordi potentialet på Google er så enormt stort, så er der også et rigtigt højt niveau af konkurrence på Google om at få de bedste placeringer. Hvis du vil få succes med din SEO-optimering af hjemmeside, kan du med stor fordel undersøge, hvad det er, dine konkurrenter gør.

Hvilke ord dukker de op på på Google, og hvad skriver de i deres tekster? Husk her, at du aldrig må kopiere deres indhold, men at du gerne må lade dig inspirere. Kopierer du indholdet direkte, skaber du duplicate content, og det kan skade din SEO-optimering.

Når du har fundet ud af, hvad dine konkurrenter gør, gælder det om at gøre det samme – bare endnu bedre.

Hvad koster SEO-optimering?

Der er meget stor forskel på, hvor meget SEO-optimering koster. Prisen afhænger nemlig blandt andet af, hvor højt konkurrenceniveauet er i din branche, og hvor mange penge du er villig til at betale for de bedste placeringer.

Hos King Content tilbyder vi en billig SEO-optimering pris i form af et engangsbeløb. Det betyder, at du hverken skal betale for et månedligt abonnement eller acceptere lange bindingsperioder, når du vælger at lade os stå for din SEO-optimering af hjemmeside.

Vores typiske SEO-optimering priser ligger på 4.000 – 10.000 kr. ex. moms.

Fordi priserne på SEO-optimering fastsættes efter konkurrenceniveauet, udarbejder vi gerne et gratis og helt uforpligtende tilbud til dig, der er skræddersyet 100 % til din virksomhed. Har du et specifikt beløb, du gerne vil betale for SEO-optimering af hjemmeside, kan vi også finde en løsning for, hvordan du får mest muligt ud af dit budget.

Priser

Skal vi hjælpe dig med at komme til tops på Google?

Kunne du tænke dig at komme til tops på Google, og har du brug for hjælp til SEO-optimering? Så er du altid meget velkommen til at tage kontakt til os. Så finder vi den rette løsning, der matcher din virksomhed og dit budget.

Du kan med fordel skrive til os ved at udfylde vores kontaktformular her på siden eller ved at skrive til vores e-mail info@kingcontent.dk.

Vi svarer typisk inden for et par timer. Derudover kan du også skrive direkte til os via vores chat her på hjemmesiden. Er vi ikke online, så læg gerne en besked til os, som vi vil besvare så hurtigt som muligt.

Kontakt

Firmainformation

King Content
CVR: 33926766

Cookie- og privatlivspolitik

Kontaktinformation

✉ info@kingcontent.dk
39 39 30 63
✎ Chat med os

Om os

King Content er et digitalt SEO-firma, der har specialiseret sig inden for onpage SEO-optimering og tekstforfatning.